Panasonic DMP-BDT310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMP-BDT310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

M.Witman 09-02-2012
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Heb de speler aangesloten op de nieuwste Panasonic vt30 plasma tv,en de film Rapunzel 3D afgespeeld.
De kinderen en ik waren erg onder de indruk.Het installeren van internet,even rustig door lezen,en hierna is het een makkie.Touch free sensor is in en uit te schakelen in het menu.Dus denk niet als deze niet werkt dat deze kapot is.Heb de speler bij blurayshop gekocht.Perfecte service!

rijk69 05-12-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Wat een fantastisch apparaat, simpel te bedienen, maar je moet wel even de gebruiksaanwijzing lezen anders maak je makkelijk fouten met het instellen, b.v. met ondertiteling of zonder, verder is het app.lekker snel, niets op aan te merken.

Aronspa1 23-11-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Fijn apparaat. Via Bobshop binnen 22 uur geleverd. De AVCHD schijfjes zien er gelikt uit. Blu Ray waanzinnig. Geluid is ook perfect via een optische kabel verbonden met een DTS versterker. Ook het verbinden met draadloos internet was zo gepiept. Ik kan niets afspelen van mijn computer omdat hij soms de verbinding niet “ziet”. Youtube kijken werkt wel super. Alleen het intypen van tekst met de afstandsbediening daar wordt je niet vrolijk van. Voorlopig ben ik zeer te spreken over deze speler.

LGboy 15-11-2011

---------Update review, 15-11-2011--------
Een goed produkt wat voldoet aan de eisen van vandaag.
Er zijn regelmatig updates voor de online diensten.
Dit apparaat is goed voormgegeven en lekker compact. De bediening is zeer gebruiksvriendelijk en in het Nederlands.

Multimedia en DLNA ondersteuning zijn prima. Ook zijn er Apps voor iPhone en Android te krijgen voor de besturing via WiFi. Ik heb hem net aangesloten op een ONKYO TX-NR609 en dat gaat prefekt via HDMI. De extra HDMI voor geluid onafhankelijk van beeld heb ik niet hoeven gebruiken.

Een klein minpuntje is de plaatsing van het IR oogje. Deze is niet zo gevoelig als je zou willen. en bij het wegwerken met een Marmitek IR controller8 bleek dat het oogje niet goed ontving en nu moet ik het klepje aan de voorkant open laten staan.

Eenklein minpuntje vind ik dat Skype niet werkt zonder camera en dat die specifieke camera nog nergens te koop is. Ik had dat wel leuk gevonden skype in de woonkamer op mijn 50" TV.

Pluspuntje mag wel worden genoemd de 24P optie.
Hierdoor is er haast geen mogelijkheid tot het vormen van artifacts bij het afspelen. Dit is het werkelijke formaat waarin de meeste DVD's worden gemaakt. Als je TV het ondersteund heb je dus een 1 op 1 vertaling.

Alles bij elkaar een prima aanschaf en de degelijkheid is zeker goed genoeg voor huis en tuin gebruik.
Jammer van Skype maar dat doet niet af aan de algehele prestaties.

---------1e review, 16-9-2011----------
Een perfekt ding al zeg ik het zelf. Hij doet precies wat ie moet doen. Haarscherp beeld geven.
De extra's van internet zijn ook leuk en het afspelen van media via je netwerk zie ik als een bonus. Het werkt nog niet echt lekker want de meeste formaten worden toch niet echt ondersteund.

Zijn vormgeving is een plus wat mij betreft, zéér klein en handzaam.
De bediening is ook makkelijk en kan ook via iPhone of Android worden gedaan.

Dat het allemaal via wifi werkt is echt mooi dat spaart weer kabels uit.
Wat ik een sterk punt vind is de aparte HDMI voor geluid naar je versterker, zo het je altijd vol bereik ook voor het beeld. Zelf heb ik geen HDMI versterker maar gelukkig ondersteund hij ook optisch. Hij Het Vierra systeem sluit naadloos aan op mijn Philips Smartlink en dus is er maar een afstandsbediening nodig.

rumlo 11-10-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Sedert 6 weken deze speler in huis.Bij Modern.nl gekocht snel en vlotte levering.Aangesloten op de
Samsung UE40D66510 en Denon Reciever.Beeld en geluid top. Apparaat maakt wel wat geluid maar ik vind dit zeker niet teveel. 3D weergve is ook prima.Bedieningsgemak en remote zijn duidelijk.
Minpunt is de klep voor de lade dit is een mogelijk
slijtage punt zwakke plastic scharnieren bovendien
bleef de klep al eens open staan terwijl de lade naar binnen was geschoven.
Al met al een aanrader voor DVD en Blu Ray genot voor een nette prijs /kwaliteitsverhouding

rene.kooijmans 03-10-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Deze speler gekocht als opvolger van mijn Panasonic DMP-BD10. Dat was de allereerste speler van Panasonic. Ik moet toegeven; de techniek heeft niet stilgezeten. De laadtijd van deze speler is subliem alsmede de beeld- en geluidkwaliteit. Ik heb deze speler via HDMI aangesloten op een Panasonic LCD TV en een Panasonic versterker. Voordeel hiervan is dat met 1 afstandsbediening d.m.v. viera link alles te bedienen is. De Viera Cast functie is sinds de laatste firmware update (1.70) vervangen door het nieuwere Viera Connect maar nog steeds niet echt op Nederland gericht. Functies als uitzending gemist zitten er nog niet in. De DLNA die de speler ondersteund is redelijk, maar muziek is niet in willekeurige volgorde af te spelen en er is een beperking op het aantal mappen (folders) wat ondersteund wordt. Dus bij veel tv-series op de pc wordt een heleboel niet getoond. Overigens is in de laatste firmware 1.70 ook de playability voor .mkv bestanden verbeterd. DLNA is leuk maar het is nog geen vervanger voor de mediaspelers.

Waar je het apparaat uiteindelijk voor koopt (blu-ray en dvd spelen) is echter perfect, dus wat mij betreft een prima apparaat.

Lucas43 10-09-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Eerst georienteerd op kieskeurig m.b.t. ervaringen van mensen, die hem aan hebben geschaft, daarna de technische specs doorgenomen. Ik heb hem aangeschaft in combinatie met een Panasonic VT30 Plasma TV, geeft subliem beeld. De auto upscale functie werkt goed, hij geeft mij mijn DVD's ook een mooi beeld. De Vierra Cast functie gebruik ik niet, daar ik deze al op mijn TV heb. Wat ik persoonlijk mooi vind is dat hij zo plat is, er een klep voor zit, tegen het stof, en dat hij een activatie sensor aan de bovenkant heeft zitten, je hand erover laten zweven, en hij word wakker, en bied de slede aan om een DVD in de plaatsen. Ik heb hem niet op een versterker aangesloten, kan wel door gebruik te maken van de 2e hdmi out poort. Kortom tot nu toe geen spijt van de aanschaf gehad, en het geluid, wat hij zou produceren, heb ik geen last van gehad.

Giani 30-08-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Ik heb deze speler puur gekocht omdat mijn interesse werd gewekt door de vele positieve reviews.
Zelf heb ik al diverse high end blu ray spelers gehad, bijv.de pioneer lx71, 51fd, denon 3800bd, marantz ud8004 etc. Ik speel alles via hdmi op een onkyo 5008.
Zelfs op een beamer ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit. Echt niet slechter dan voorgenoemde modellen die toch al snel tussen de 700 en 2500 euro kostten!
Audio is wel iets anders van de 310: veel meer details maar wel iets minder dynamiek/bas (db Sw dus iets harder gezet). Klein minpuntje in min setup.
De 310 is super snel, pakt het signaal via hdmi snel en goed op. mooi ook die twee hdmi uitgangen, dan kan het beeld direct op de beamer, hoe minder schakles ertussen in de keten hoe beter.
Aanrader is om een KEMP C7 verloopstekkertje te kopen (9,50 eur): dan kun je gewoon ook je mooie dikke powercords in de 'scheerapparaat' stroomuitgang stoppen. Dit leidt tot een nog veel rustiger beeld, mooiere kleuren en strakker geluid.
Al met al echt een wereld van een apparaat, zeker voor dit geld! En nee: ik werk niet voor Panasonic. Ben gewoon kritisch en het mag ook wel eens worden gezegd als een fabrikant zichzelf overtreft.

peter Ha 29-11-2011

Hoi wat is nu een KEMP C7 verloopstekkertje sorry maar ik ben een leek

Jans355 12-08-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Ik kwam er achter dat deze BDT310 geen NTFS ondersteunt en daarom van mijn USB-stick geen grote filmbestanden kan lezen. 4GB is het maximum en bluraybestanden zijn al snel 10GB en groter.
Verder een prima speler maar heb deze toch ingeruild.

LGboy 15-11-2011

De BDT310 hoeft geen NTFS te ondersteunen (al heb ik er geen problemen mee.
Formatteren van media die uitwisselbaar zijn via USB gaat bij voorkeur op FAT32. Gebruik voor de grotere volumes of SDHC SDXC een format tool soals die wordt aangeraden op sdcard.org https://www.sdcard.org/downloads/formatter_3/

Ik heb deze beperking niet kunnen constateren op mijn apparaat. Misschien een firmwareupgrade doen?

sjorkjeisS 21-10-2011

Welke speler heb je dan gekocht?

pvanham 06-12-2011

Waarom gebruik je niet DLNA? Hoef je niet meer met sticks te werken, gewoon van je PC streamen

Uil1 06-08-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Mooi simpel compact uiterlijk wat hij ook in gebruik is en dat is wat mij vooral aanspreekt, doet verder uitstekend zijn werk waar hij voor gemaakt is. Geen last van bijgeluiden zoals sommige melden, prima apparaat!

3434gp 03-08-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

De Panasonic nu een paar weken in mijn bezit en nog geen minuut
Spijt gehad van mijn koop
Vriendelijk in gebruik mee geleverde handleiding op cd rom
Niet nodig gehad alles is duidelijk en overzichtelijk
Beeld en geluid top
Mogelijkheden meer dan voldoende

J. de Smidt 01-08-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Helaas heeft deze blu-ray speler een groot nadeel, de Panasonic ondersteund alleen FAT32, geen NTFS.
Bestanden die groter zijn dan 4GB kunnen niet vanaf de USB stick of harddisk afgespeeld worden. Vandaar ook de 6 voor de mogelijkheden. Diverse andere merken ondersteunen dit wel.

arnold_w 04-11-2011

Hier sluit ik me bij aan. Heb de speler gisteren in huis gehaald, ben zwaar onder de indruk van de beeldkwaliteit op mij Panasonic plasma, 3D ziet er superstrak uit en zelfs de 2D naar 3D conversie van een bluray valt me helemaal niet tegen. Maar wat me wel vet tegenvalt is de netwerkondersteuning, DLNA laat het telkens afweten, heb een QNap met Twonky Media in m'n netwerk hangen, maar de verbinding wordt telkens verbroken en dat terwijl de TV van dit merk wel gewoon de server kan benaderen, erg vreemd. Ook al mijn andere mediaplayers in het netwerk (PS3 en Dune) spelen probleemloos vanaf Twonkey Medea, dus daaraan ligt het niet.

Daarnaast zijn de ondersteunde videoformaten gewoon slecht te noemen, meer dan 75% van mijn video's (MKV en MPEG2) is gewoon niet af te spelen. Ik heb HD materiaal van mijn 5D mark II camera, die op verschillende mediaspelers prima afspelen in MPEG2 formaat, maar deze 310 weigert ze af te spelen.

Ondersteuning voor USB is ook waardeloos, wat heb ik aan een maximale FAT32 van 4GB als een gemiddelde HD film al snel het dubbele in grootte is.

Het komt er dus op neer dat de beeldkwaliteit geweldig is voor bluray schijfjes, maar dat hij als mediaspeler ver achterblijft bij andere mogelijkheden. Zelfs een eenvoudige Western Digital Player van nog geen 100,= kan elke formaat aan, dus zit een beetje met gemengde gevoelens. Beeldkwaliteit heb ik nog niet eerder zo goed gezien, maar ondersteuning voor netwerk en videoformaten is ronduit triest.

johny24 29-06-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Heb voor de DMP-BDT310 gekozen wegens al die goede beoordelingen en heb zeker geen spijt met die keus.
het is mijn 3e BD-player maar wel de beste! alles is te regelen en af te stellen gewoon even de tijd voor nemen met een goede 1080 disc er in met natuur weergave bvb (Earth) op pauze zetten en onder de knop Disply-beeld-gebruiker-beeldafstelling naar eigen smaak instellen.
Het is kort gezegd een KLEINE KANJER.
En voor het geld een aanrader.

2207Arie 04-04-2012

Sinds 11-06-2011 in mijn bezit!!
Het enige nadeel van deze speler is dat hij gewone dvd,s 'n beetje overgemoduleert afspeelt maar voor de rest is alles prima!!!

R. Loos 22-06-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Ik sluit me volledig aan bij de eerdere reviews hieronder. Dit apparaat is werkelijk fantastisch! Het beeld in 2D en 3D is echt fenomenaal.

Ik gebruik de Blu-ray speler in combinatie met een Panasonic TX-P50VT20 3D plasma tv. De kleuren worden helder weergegeven en het beeld zit vol detail.

Ook het upscalen van dvd's ziet er prima uit.

Ik heb al meerdere Blu-ray spelers gehad en gezien maar dit is de allerbeste tot nu toe. En dat voor 200 euro. Gewoon kopen!

Hendrik1942 09-06-2011

Hallo.
Ik heb deze speler gekocht omdat hij bij de beste behoord,altans volgens kieskeurig.Gekocht bij mega pool voor € 194. Ik heb hem in combinatie met de Panasonic TX-P46VT20E plasma televisie en ik moet zeggen hij is subliem.Een schitterend beeld,loepzuiver.Nog geen moment spijt. Ik raad iedereen aan: kopen!!

Bert Jamin 01-05-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT310

Tot voor kort heb ik als blu-rayspeler de Oppo BDP-83 gebruikt omdat die als één van de allerbeste bekend staat. Omdat die alweer een paar jaar oud is en de techniek bepaald niet stil staat, heb ik me de afgelopen tijd verdiept in een nieuwe speler.

Als eerste gekeken naar de nieuwste Oppo BDP-93. Die heeft, evenals zijn voorganger, geweldige specificaties en reviews. Het nadeel is wel dat je daarvoor ongeveer 700 euro kwijt bent.

Omdat ik een Panasonic plasma TV heb, als tweede gekeken naar de DMP-BDT310. Na veel wikken en wegen is het uiteindelijk die Panasonic geworden.

Ik heb daar, om het maar zacht uit te drukken, geen moment spijt van gehad. In tegendeel, ik word alleen maar blijer en blijer met de aanschaf van die speler. Ik ben van mening dat de beeldkwaliteit van deze Panasonic de Oppo duidelijk beter is dan die van de Oppo. En dat geldt niet alleen voor blu-ray's maar vooral de standaard dvd's. De upscaling van de Panasonic van dvd's naar 1080P is werkelijk perfect. Het verschil tussen blu-ray en dvd is nauwelijks nog te zien.

Maar met name bij de nieuwste blu-rays, zoals bijvoorbeeld Avatar, zit je echt constant met het wouweffect op het puntje van je stoel. De dieptewerking van het beeld is werkelijk meer dan fantastisch. En dan heb ik het over 2D dus nog niet eens over 3D! Door oogproblemen zal ik helaas nooit van 3D kunnen genieten.

Ook het geluid van deze Panasonic is meer dan voortreffelijk. Niet alleen kan die uiteraard alle nieuwste geluidsformaten aan, zoals True HD, DTS HD en DTS-HD Master audio etc., maar door op de afstandsbediening op Display te drukken, kun je zowel het beeld als het geluid geheel naar eigen smaak en wens aanpassen, een mogelijkheid die bij andere spelers zoals de Oppo ontbreekt.

Bij beeld kun je daarbij kiezen voor de chromabewerking voor een extreem hoge beeldkwaliteit, de detailscherpte en voor superresolutie. Ook kun je daarbij kiezen voor een progressieve uitvoer en 24p.

Bij geluid kun je kiezen voor een aantal geluidseffecten, zoals verschillende soorten digital tube sound, waardoor een warm geluid wordt geproduceerd dat vergelijkbaar is met het warmere geluid van de buizenversterkers. Ook kun je kiezen voor de eigenschappen pop & rock, jazz, klassiek en night surround. Daarnaast kun je kiezen voor dialoogversterking en optimaal geluid. Werkt allemaal overigens ook perfect bij het afspelen van cd's!

Ook heeft deze speler een draadloze ingebouwde internetverbinding. Dus geen gehannes met draden en/of dongels of iets dergelijks. En ook het instellen daarvan is een fluitje van een cent. Ik hoefde bij mij alleen te kiezen voor draadloos netwerk, het invoeren van de beveiligingssleutel en de speler deed de rest. Echt voortreffelijk. Je kunt dat vervolgens gebruiken om de speler te voorzien van de nieuwste firmware.

Maar nog leuker is om via Viera Cast te kijken naar filmpjes op You Tube of foto's op Picasa. Ook kun je de speler gebruiken om via Skype van videocommunicatie te genieten.

Dan heb ik het over de vormgeving nog niet eens gehad! Met zijn hoogte van slechts 3,5 cm en diepte van 17,9 cm is het een zeer strak uiterlijk. Nog een leuke gimmick: de speler is aan de bovenkant voorzien van een sensor. Als je daaroverheen wuift, gaat de lade open en dicht zonder het apparaat aan te hoeven raken. Ook beschikt de speler over twee verschillende HDMI-uitgangen, waarbij je er eentje direct met je TV kunt verbinden en de andere met je versterker.

Het is eigenlijk allemaal teveel om op te noemen. Een bijkomend voordeel is dat je al dat lekkers al kunt krijgen voor rond de 200 euro! Alleen dat al is meer dan reden genoeg, gelet op zowel de beeldkwaliteit (blu-ray en dvd!) als de geluidskwaliteit, om er onmiddellijk eentje aan te schaffen. Mijn advies daarom... kopen dat ding!